onsdag 31. mai 2017

Hva er svaret?

Bilde lånt fra den refererte saken i Kampanje.com
Du har et visst beløp, og skal få noe til å skje. Hva gjør du? Det er markedsplanens formål å hjelpe deg å svare på dette. Det finnes ikke ett riktig svar, det finnes masse muligheter. Og det finnes ett resultat - som er svaret på om det du gjorde var rett; salget. Inntjeningen. Markedsandelen. Omdømmet ditt. Det du fikk til, eller ikke...

Slik er det. Velkommen til markedsføring! Feil begås hver dag. Penger sulles bort. Resultater uteblir. Eller skapes. Gleden ved å få til noe får du selskap til. Folk er gjerne med og feirer. Reklamebyråer og mediefolk, de som selger noe. Feil og uteblitte resultater må du feire sjøl om du vil feire det. Ingen er med å dele skylda for det. Dermed bør du legge så mye energi i å velge rette løsninger for deg at du har tro på at det lykkes. Du må sette målene. Du må bestemme hvordan de best nås, og sørge for at det blir gjennomført og fulgt opp.

Et nytt tilbud vi leste om i dag var utendørsreklame i HD (high definition) - høy kvalitet, bra bilder, utedørs i stor størrelse. Det er JC Decaux som har satt opp og gjennomfører en utendørskampanje for Apple. Det er i Bogstadveien i Oslo, den norske artisten Sigrid som profileres ser vi. I saken kan du som jeg skrev lese om entusiasme og begeistring blant selgere. JC Decaux er store på trafikkreklame i Norge, sammen med Clear Channel som er den andre store. JC Decaux hevder å være verdens største på utendørsreklame, Clear Channel Norges største. Om ikke annet er de begge stor i ord. Så kan du som mulig kjøper av tjenesten deres vurdere - er dette rette aktivitet til å få det du ønsker at skal skje til å skje - for markedsplanen din er din. Din og ditt ansvar. Mulighetene er mange. Mange og dyre. Noen er knyttet til kommunikasjon, andre tiltak kan være knyttet til prissetting, distribusjon eller plassering, produktet ditt - eller hva du sender med eller til personalet. Påvirkning er bare en mulighet. En mulighet av flere.

Lykke til når du skal velge og planlegge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar