"Å gi noe mer" er et tvetydig budskap... |
Er ikke dette litt rart. De lager en eventyraktig - blanding av Indians Jones og Mitt Afrika, for å selge droner og andre saker og ting som går på strøm. Hva er greia med det? Dyrt er det også...
Greia er merkevarebygging av Elkjøpnavnet. Bli husket og assosiert, og løfte budskapet over at det handler om ting. De skaper pathos som man kaller det i retorikken - følelser. Gjennom følelsene sitter kanskje budskapet også, om Elkjøp - som bringer den unge jenta nærmere bestefaren og hans minner og savn. De deler dette gjennom gaven - dronen, flyet som styrtet, dronen som krasjet - ny drone, nytt håp. Tingene kan være broen...
Artig å studere reklamefilmer og tenke hva har de tenkt? Er det vellykket? Er det verdt det, eller kunne de gjort andre ting. Dette er en svindyr produksjon, så de har vel tenkt gjennom det får en tro. Men har de rett? Det er også opp til deg å bedømme. Hva tror du. Les om denne og se filmen på kampanje.com, og venn deg til å trenetenke markedsføring i ting du ser.'
Det er det som gjør faget så inspirerende! :-)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar