Faksimile fra MensWearDogs blogg |
Vanligvis er det attraktivitet disse bloggene spiller på som sitt framste virkemiddel. De representerer ofte de peneste av oss, og ofte er det forholdsvis unge pene jenter som viser hvor fantastisk de ser ut i sine "å så kjempekule" liv - eller hverdagslige... Det er dette som gir dem lesere og påvirkningskraft.
En artig blogg som spås en lysende treffmengde på nettet er MensWearDog, som bruker treårige Bodhi som modell. - En treåring? - Ja en treårig hund. Hundeårene regnes gjerne som kortere enn menneskeårene, så hunden er forsåvidt voksen nok til å være modell. Det er mer det faktum at han er hund som er det litt spesielle på denne klesbloggen. De fleste modeller for menneskeklær er mennesker. Pene mennesker.
Hva er det så vi ser i dette? Det er uventet form, artig og litt sjarmerende - og folk elsker det kan vi lese på minmote.no. Hvordan virker slik kommunikasjon? Folk legger merke til det, og det får omtale - gunstig i forhold til persepsjon - mange treff - dvs antatt stor oppmerksomhet. Dernest stimulerer uventet form til mer tenking over budskap - hva er dette? Det glir ikke så problemfritt inn i tankene som mer mainstream-budskap. Dermed kan man tenke seg at det genererer en del tankevirksomhet, mer enn den søte blogger'n vi aksepterer alle synspunktene til - hva som er kult i verden eller ikke.
Enig? Synspunkter? Ord, knurr, eller bjeff kan legges i kommentarfeltet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar