tirsdag 7. mai 2013

Geriljamarkedsføring og kulturrespekt

Bloggeren Voe sin omtale av at Cola sendte blant annet henne personalisert Cola
Coca-Cola har kampanje igjen. Ingen nyhet. Men måten de gjør det vekker oppsikt. "Share a Coke
with ... (ditt navn)" er det nye. 

Ekstra kult er det at de har sendt ut personaliserte produkter til en del opinionsledere, bloggeren voe for eksempel. Slik så blogginnlegget fra 20. april ut. Dermed får de masse positiv omtale og bilder i hopetall om den godkjente kule drikken Cola - merkebyggging de-luxe!

Du kan se tilsvarende på bloggeren Stina Bakkens blogg. Tilsvarende Linni Meisters blogg.Weee så snilt- tusen takk Cola... Snilt? - Effektivt? Mer det siste antakeling. Betalt? Usikker.

De viser faktisk kultur- og religionsforståelse også, ved å droppe å forsøke og lage morsomheter rundt Mohammed. Navnet er for tiden er det mest populære guttenavnet å gi nyfødte i Oslo.

Smarte folk disse Cola-markedsførerne, eller hva? Nå har de lurt meg til å skrive om det i matt beundring også... Smart markedsføring får omtale på denne bloggen helt gratis.

Si din mening - og ta en Cola. Kommentaren kan du skrive under, resten ordner du selv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar