Ikke alle kan kalle seg det samme som oss - ihvertfall ikke når det gjelder reklame -Expert. De har vært skikkelig "uheldig" med sitt siste reklamestunt.
Men hvor alvorlig er det for dem? For Expert altså. Vil kundene nå vende seg mot dem? Eller vil de sannsynligvis ikke det? Aris Theophilakis, som er byråleder i Futatsu Industries, forsøker å svare på dette i et innlegg på Kampanje som du kan lese her.
Minner dette deg om noe? Jo, hvis du har lest om holdninger på denne bloggen minner det deg om at dine holdninger er med på å gi deg sannsynlige handlingsmønstre som samsvarer med de holdningene du har. Holdningene du har kan deles opp i tre elementer:
- tanker
- følelser
- handlinger
Fikk Expert deg til å føle deg dårlig med reklamen sin? Ok, så er holdningene dine delvis påvirket. Men ikke mer enn at du ovenfor deg selv og andre må svare for at du kanskje har handlet deg, et skikkelig god-kjøp, med god service - og når det var noe feil så fikk du byttet. Og kanskje jobber en du kjenner på Expert? Så for negativ nytter det kanskje ikke å være? Kanskje ligger de praktisk til? Og kanskje vet du at prisene er lave...? Kort sagt - dine holdninger består av mer enn ett element. Derfor er det ikke nødvendigvis noen umiddelbar sammenheng mellom en negativ greie og din totale holdning. Men litt svekket ble den?
Eller? Legg igjen en kommentar om du har synspunkter.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar