søndag 9. juni 2013

Småskalamarkedsføring

Artig sak som dukket opp på Adressa, og på Facebook. En type sak som sprer seg raskt.
Faksimile fra adressa.no

Den lille butikken Memos på Nidarvoll får nemlig drahjelp av unggutten Even, leser vi i adressa på nett. Etter å ha drukket tyrkisk brus kjøpt på nettopp Memos fikk gutten inspirasjon i bøtter og spann - og gikk igang med å lage promoteringsvideo - en hyllest til Memos. Dette synes eierne bare var morsomt, og dermed rullet ballen i gang. Og vips - mange har hørt om Memos.

Tekst og framføring må bare ses. Passer godt til denne lokalbutikken. Den gir seg ikke på noen måte ut for å være noe den ikke er, og får dermed et sjarmerende preg, som styrker hyggeopplevelsen ved å se videoen. At guttens initiativ blir ønsket velkommen øker inntrykket at det han synger om er sant. En hyggelig butikk. Saken viser at dagens teknologi gir muligheter ikke bare for de store rike. Også mindre foretak kan ha tiltak med stor rekkevidde, som her på Memos...

Artig tiltak - artig video. Synspunkter? Post en kommentar under da vel...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar