Avinors nye logo |
Eller rettere sagt visuelle profil - da blir det litt mer uangripelig kanskje. Ellers høres 50 millioner litt mye ut, syns du ikke?
Har tidligere skrevet om denne saken på bloggen her, etter at Avinor fikk det glatte lag for pengebruken. Kritiske røster mente Avinor ikke trengte allverdens fiks logo, siden de nærmest er monopolister på å selge flyplass innenlands. Flyselskapene er deres kunder, og omtrent de eneste - og de som indirekte betaler all moroa som Avinor finner på - heri det å skifte grafisk profil.
Det skal sies om den nye logoen - at den er enkel. Ingen vil ikke klare å tegne denne. Snøhetta som ikke bare har tegnet den, men også designet den sier følgende i en artikkel i Kampanje på nett:
«Gjennom en kollektiv tilnærming har vi forsøkt å skape et bredt engasjement og lyttet til viktige innspill fra organisasjonens mange dyktige medarbeidere. Vi har besøkt lufthavner over det ganske land, og fanget opp både naturlig skepsis og støtteerklæringer. Summert opp gjør det oss trygge på at vi har skapt en visuell identitet for Avinor som vil befeste Avinor sin posisjon innen luftfart, og inspirere ansatte i utviklingen av organisasjonens tjenester.»
Ikke ille omtale av to punkter og en strek - de får mye ut av det, det skal de ha. Men så har de jo fått noen millioner for jobben også da. Se og bedøm selv. Avinors nettsider finner du her .
Synspunkter - nei det var ikke et ordspill - legg igjen en kommentar...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar