tirsdag 10. juni 2014

Event-yrlig for Karlsen

Faksimile av bilde fra dn.no, Foto: Javad M. Parsa
Jan Fredrik Karlsen er kjent for litt av hvert - han har vært bakmann og Idol-dommer, partyfikser med et stort nettverk.

Han og hans firma Playroom opplever gode tider. Sist har han vært i media for å fikse Remas kjempefest for ansatte. I denne saken på Kampanjes nettsider kan du lese om Karlsen, hans firma og aktiviteter. Event er et begrep som dukker opp i denne sammenhenger. Ordet kan oversettes med litt av hvert:

hendelse n. 1 forekomst, happening, hendelse, episode, anledning,
omstendigheter, affære, erfaring 

(kilde: http://no.w3dictionary.org/index.php?q=event)

I denne sammenheng er kanskje happening det mest dekkende -  en event kan være en konsert, en konkurranse, et møte, moteshow eller et eller annet som skjer.

Noe å tenke på i markedsføringen. Kan fungere skikkelig godt om man treffer målgruppen. Kan brukes for eksempel ved produktlanseringer og liknende for å få oppmerksomhet. Men det koster en god del, så man skal vite hva man driver med. Det finnes en hel haug eventbyråer som jobber med slikt, arrangementer og artistbooking. Kan brukes både som del av internmarkedsføringen, slik vi ser hos Rema og som ekstern markedsføring - rettet mot en eller flere kundegrupper.

Så en event? Noe å tenke på...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar