torsdag 26. juni 2014

Nei til papegøye og pirat

Faksimile av illustrasjon fra adressa, foto Henrik Sundgård
Mer praktisk enn denne saken kan det knapt bli. Men jeg har skrevet om det før - arrangementer for å skape oppmerksomhet.

Mange er oppfinnsomme når det gjelder dette. Ofte er slikt relativt billig og skaper stor oppmerksomhet. Men det må skje innenfor lovlighetens grenser. I denne saken fra adressa.no, handler det om en pirat og en papegøye som stilte seg opp med et banner utenfor den nyåpnede Strindheimtunnellen. De skulle skape litt blest for Sirkus, handlesenteret rett ved. Men dengang ei - eller rettere sagt, dag to hadde noen kontaktet politiet om saken, og de ble jaget.

Elixia har flere ganger hatt kampanjer hvor de med grønne drakter og grønne gassballonger tar med seg spinningssykler og stiller seg opp ved veier. Jeg kan ikke huske at de har blitt jaget, men det handler vel om hvor man står, og hvordan man gjør det.

Ellers er det verdt å merke seg at man kan komme langt med oppfinnsomhet og litt innsats. Skjønt det er vel en som leder bort innsats på bildet her...

Markedsføringens agurksak? Snart sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar