Bilde fra den refererte saken, Foto: Hegnar.no |
De har også hatt noen versjoner som har vært litt vassere. Yariser har hatt en versjon som het TSport tidligere, som var en nokså "våken" liten bil. Følsom for press på gasspedalen, og med litt sportslig preg.
Og de har ikke gitt seg med det tydligvis. De har angivelig nå brukt 90 millioner Euro, drøye 800 millioner norske kroner altså, på å utvikle en versjon som heter GRMN - mange bokstaver bakpå betyr ofte mer futt - også her. Den vesle bilen har fått 210 hestekrefter, og vil være nokså god til å bevege seg fra A til B, som man jo bruker biler til. Et eksempel på produktutvikling vi leser om i denne saken. Og dette er en bil som bare skal lages i 1000 eksemplarer. La oss håpe de kan bruke erfaringene til noe mer. Eventuelt at det har en effekt på omdømmet de kan gjøre seg nytte av.
Artig å se hvordan bransjen tenker for tiden, både med henblikk på type løsninger, drivstofftyper og biltyper. Bilmarkedet er utvilsomt i endring for tiden.
Så la oss følge med, vi som er litt interessert i markedsføring...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar