fredag 6. september 2013

Trønderske Headspin vinner gjev pris

Faksimile fra adressa.no
Det Trondheimsbaserte Headspin vinner reklamepris i Cannes. Man trenger altså ikke holde til i Oslo for å være god, verken i Norsk eller europeisk målestokk.

Det viktigste er jobben de gjør. De premieres for hvor teknisk bra de leverer, sier Øyvind Krag Ingul, som er administrerende direktør i Headspin, leser vi i en artikkel på adressa.no. I saken kan du også se filmen som vant.

Vi merker oss at norsk utradisjonalitet i utrykk og bruk av typiske norske symboler (troll) slår an. Det blir lagt merke til.

Når noe legges merke til, beredes grunnen for at kommunikasjonen skal virke, i mylderet av inntrykk vi utsettes for i mediehverdagen. De aller fleste inntrykkene siles vekk - har ikke tid eller er ikke relevant å forholde seg til. Derfor er det et poeng å bli lagt merke til. Det øker sjansen for effektivitet, men garanterer det ikke. Det er en rekke faktorer som avgjør hvorvidt reklame er effektiv, både i forholdet mellom sender og mottaker av et budskap, og i omgivelsene- situasjonen når kommunikasjon skjer. Dessuten er mottakerens holdninger forholdsvis robuste for endringer. Det er lettere å påvirke en til å mene noe hun eller han allerede mener enda sterkere, enn å få noen til å endre sin holdning. Lurer du på hvorfor, søk opp holdning på bloggen her.

Vi gratulerer Headspin med prisen! Moro når Trondheimsfirma gjør det bra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar