Bladet Kampanje dumpet ned i posthylla mi her om dagen. Det var opptakten til en av førjulens største forundringer.
Ut av bladet falt en liten reklamesak. Giveaway kaller man gjerne slike profileringsartikler. Du ser bilde av den i illustrasjonen. Bildet viser for- og baksiden til en liten lapp, som er en mobilvasker merket "Kampanje" - reklame og markedsføringens eget fagblad.
Pinlig! Ikke fordi en liten lapp er feil å få - nyttig nok den forsåvidt. Men så leser vi litt: "Mobil-vasker" med bindestrek; feil! "Vasker alle mobil" "skjermer skånsomt" er to linjer under lappen. Skjermer mot hva? Eller burde heller den omtalte bindestreken vært satt her; altså feil 2. På baksiden er det en liten bruksanvisning for en lapp, greit nok for de som sliter med hvordan dette gjøres. Under ser man at Make Communication er "levrandør"; feil 3.
Tre feil på en liten lapp er i overkant til å skape et godt etterlatt inntrykk - eller hva? Langt under forventning til avsenderen, som er bladet Kampanje.
Lærdommen av dette - det er viktig å kvalitetssjekke det man gjør innen markedsføring, ellers kan de pinligste ting skje, som her. Kontroll, kontroll, kontroll. Et gammelt ordtak heter "fanden ligger i detaljene". Dette er et godt eksempel.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar