Facebook har vært sparsomme med å komme med tall for bruk selv.
Dette har vært anslått av blant annet markedsanalysefirmaet TNS Gallup, (les mer om dem ved å klikke på lenken) for lesertall eller visningstall, antall treff på siden eller antallet klikk, er viktige tall å kjenne for dem som vurderer mediet som annonsemedium, eller er ute etter å studere mediets effekt på noen måte.
I markedsføring gjør vi nemlig det; vi leter etter noen ting som vi kan begrunne at antakelig er lurere enn andre ting å gjøre. Og så lager vi en markedsplan som blant annet inneholder slike tiltak.
Fra artikken i Kampanje.no om dette leser vi følgende: "Ifølge Facebooks egne data er totalt 2,2 millioner nordmenn innom Facebook hver dag. Hele 1,7 millioner nordmenn er nå innom Facebook på mobilen hver dag. Over 30 dager stiger tallene til 2,8 millioner månedlige brukere, der 2,2 millioner er innom Facebook på mobil."
Gode tall - eller litt svakere tall enn forventet? Legg igjen en kommentar med dine synspunkter da vel...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar