mandag 11. januar 2016

Det svinger i bilsalget

Qoros - kinesisk bilmerke som kanskje kommer til Norge snart?
Det ble en kjøpefest på nybil i fjor, heter det i en artikkel. Men ikke alle slo til så godt. Hva skyldes det egentlig?

Det er abcnyheter som bringer saken, som forteller den dystre historien om mange som ikke gjorde det så bra. Og forklaringene er flere. Fra bytte av importør til modellutvalg, til pris, pris i seg selv eller i forhold til andres liknende modeller.  Nye modeller som appellerer selger bedre enn gamle kanskje, og forteller om nyskaping og utvikling. Ny type teknologi, rett type bil. Det er mye som er av betydning. Pris, Produktet, Plassen, Påvirkningen man driver og Prersonalet - alt begynner på P.

Kort sagt alle konkurransemidlene, samt hvor flink man er til å gjennomføre og time det man gjør. Og uansett hva man gjør i markedsføringen - man skal ha med seg folkene også. De som jobber med å treffe kundene, eller med ting av betydning for kunden. Leveringsdyktighet og -tid kan spille inn, hvor man er plassert, og hvor god man er til å få folk til å tenke de riktige tingene når de hører om deg som bilmerke. Forklaringene er altså mange.

Interessant sak for oss som følger interessert med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar