Et hotell kan være noe så forskjellig som et rom å overnatte på til en opplevelse hvor du forventer natur, spa og service utover det vanlige. Det er mange grunner til å dra på hotell. Derfor finnes også ulike konsepter.
Et hotell som nå bytter til en kjede som passer bedre er Quality Spa & Resort Norefjell som bytter til Norefjell Ski og Spa kan vi lese på e24, og skal markedsføre seg sammen med Nordic hotellkjeden.
Hvilket hotellkonsept man markedsfører seg sammen med betyr noe for hvilket segment man henvender seg til. Det lover noe om hvordan hotellopplevelsen skal være, og betyr noe for hvilket prisleie man legger seg i, samt hvem man vil bli sammenlignet med. Der har også noe å si for eksempelvis hvor kommunikasjon foregår - reklame og salgsaktiviteter. Så valg av kjede er slett ikke noe tilfeldig valg.
Norefjell Ski og Spa ligger rett i slalombakkene, som du kan se av bildet. Beliggenhet vil ofte være en viktig forutsetning i et slikt hotellkonsept, men ikke nok i seg selv. Med kjedetilknytning følger også et løfte om å innfri forventningen i dette konseptet.
Interessant å se sammenhengen i markedsføringen - er det ikke?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar