mandag 17. november 2014

App-suksess

Bilde fra Timely - Mathias Mikkelsen
Den norsk-utviklede appen Timely gjør suksess. Hemmeligheten er hvordan den blir promotert, samt et godt produkt som gjør dette mulig. Men selv om det er mulig er det ikke selvsagt.

Det ligger en klar meningsforskjell her. Alle gode produkter gjør ikke suksess. Sannsynligvis ikke så mange dårlige heller. Så da sitter vi igjen med noen gode. Hva er det med dem?

Trolig er det slik at de som har tenkt gjennom hva de gjør og er litt fokuserte. Det er interessant å lese om Timely-gründeren som har oppnådd å bli "featured" i App-butikken. Dette, leser vi betød en dobling i antall brukere, fra 30.000 brukere før fremmingen, til 70.000 brukere etter en uke.

På App-store finner du i øyeblikket Mathias Mikkelsens app Timely på førsteplass i kategorien gratis på Næringsliv. Bra jobbet! For dette handler om jobb, ikke flaks. Flaks også, men flaksen kommer bak jobb, og er nær irrelevant uten jobb. Få om noen bare lykkes. Men enkelte lykkes, og da er det noe bak hva og hvordan de gjør ting. Vi leser Mikkelsens egne ord om dette fra artikkelen:

"Lag noe sabla bra. Alt annet faller sammen hvis man ikke lager noe som er ordentlig bra. Så lenge det er på plass, så må man tenke kreativt. Hva er det du må si for at de ser appen i riktig lys? Hva er det som faktisk er så bra med dette, og som også passer med Apple sine verdier og mål? Og hvordan kommer man seg faktisk "inn" slik at de faktisk ser ordentlig på appen og vurderer den?".

God markedsføringstenking dette. Litt artig å se også hvordan han tenker seg inn i verdikjeden han er og må være en del av når han satser på det produktet han gjør. Apple bestemmer, så da må du tilby noe som passer også for dem i tillegg til kundene der ute.

Artig når nordmenn lykkes "der ute"....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar