"Hvil i fred" bårebukett-annonse |
Hva du tidligere har vært inne og sett på betyr noe for hva du vil få av reklame gjennom i dette tilfelle en tjeneste som kaller seg AdChoices. Ved å legge igjen små informasjonskapselfiler på datamaskinen din, vil hva som blir vist av reklame være avhengig av tildigere søk og besøk. Stort sett en lur greie som gir deg reklame som er mer relevant. Stort sett.
"Kjøp nå" blinker det rundt ulike bårebuketter |
Dette illustrerer at ikke all markedsføring er god markedsføring, selv når den er teknisk ganske avansert. For det første burde vel denne typen produkter ikke benytte seg av denne type markedsføring, fordi de ikke passer rett og slett. Dessuten er det jo uklokt å annonsere videre for en type produkt som faktisk er kjøpt fra dem. Det tærer på mitt forhold til bedriften merker jeg. Markedsføringen bør ikke virke for påtrengende og spekulativ. Dette eksempelet mener jeg kommer uheldig ut av det.
Det er riktig at man bør kjenne sine kunder. Men å kritikkløst bruke informasjon slik blir ikke særlig riktig.
Jeg synes ihvertfall ikke denne er grei!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar