fredag 17. februar 2017

Norske reMarkable case på Harvard

Lesebrett - ikke gjørealtbrett...
Det norske entreprenørfirmaet reMarkable har blitt en stor suksess. Så stor at de har blitt sett av prestisjeuniversitetet Harvard, og presenteres som business-case der. Stas!

Det er stas å bli lagt merke til. Det er enda mer stas å lykkes. Og firmaet har lykkes, så langt. Deres idé er å gjenskape papirfølelsen på nettbrett. For det er ikke det samme å lese noe på et nettbrett som på papir - eller en kindle som er nærmere. reMarkable mener å ha fått til det. Og kundene strømmer til leser vi på nettstedet shifter.

De går sine egne veier og er fokusert. De peiser ikke på med enda mer og bedre enn alle - Nei, konseptet deres beskrives på denne måten: "Professor Elie Ofek har fulgt spent med på utrullingen av det som best beskrives som en «mottrend-device», en løsning som tvinger deg til å konsentrere deg om det du bør konsentrere deg om. Foruten å gjenskape lese-, skrive- og tegnefølelsen fra papir, har nettbrettet noen ytterst få funksjoner. Det er ingen Facebook, ingen Instagram, ingen Twitter eller andre forstyrrende elementer."

Man må ikke være bedre enn alle på alt. reMarkable har valgt å være best på det det gjelder. Og de har funnet ut hva det gjelder - for dem. De har reflektert over folks problemer og utfordringer. Og løser det, ikke alt annet. Resultatet er:

 "– Jeg er veldig imponert over denne «devicen». Jeg tror den kan bidra til bedre læring for studenter, og øke produktiviteten til akademikere og andre fagfolk, skriver professor Ofek i en kommentar."

Interessant case du også kan lese mer om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar