«Neste sommer» serien får premiere til søndag. Foto: Discovery. |
Nå er det over skriver Kampanje. Konflikten har jeg tidligere skrevet om på bloggen her. Det var prisen for å tilgjengeliggjøre tv-signaler det var snakk om. Telenor trenger innhold. Discovery trenger spredning. Og begge trenger hverandre. Men for hva. Hvordan deler man inntekter fra abonnenter og reklameinntekter. I tillegg handler det om fremtiden til mediet. TVN spås å bli vinneren. Reklamen vil vende tilbake til Discovery, ikke over til strømme-TV. Forhåpentligvis har konflikten vært kort nok til å ikke skade vedvarende.
Ringnes har vært blant de som angret på mediestrategien sin i dagene som har gått, har vi kunnet lese. De timet ganske uheldig i forhold til konflikten, som nå altså heldigvis er over.
Det er mye som det ikke er så lett å planlegge for, men mye kan man planlegge...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar