Faksimile fra VG |
For oss som er interessert i bruk av pris som konkurransemiddel er det interessant at Rema, som tydeligst signaliserer at de gjør det - brrrrr, kutter prisene - faktisk kommer billigst ut av det i praksis også, som vi leser i en artikkel i Handelsbladet.
Kiwi svarer i artikkelen at mye av forskjellen viskes bort hvis man tar hensyn til effekten av Trumf-kortet som gir 1% rabatt - vi legger til hvis man har det, og hvis man har det med. Litt vanskeligere blir dermed bare litt dyrere? Ikke helt klar nok satsing fra Kiwi. De er også skuffet over å være litt dyrere på grønt, som de jo har kuttet momsen på, sier de... Hvis du satser på å være billigst, må du være det. Det har tydeligvis Rema skjønt - og klart.
Trumf kort, eller Coop kort eller andre rabattkort har ellers det ønske å gjøre kundene mer lojale, ikke å gjøre varene billigere. Rema derimot går for det enkle - billigst. Men det forplikter, og det vet vel Rema.
Egne erfaringer om pris? Legg igjen en kommentar under.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar