I en artikkel på kampanje.com kan vi lese at Facebook-likes ikke nødvendigvis betyr utslag på topplinjen. Dette betyr at det ikke gir økte inntekter altså, siden inntektene står øverst i en regnskapsoversikt (et resultatregnskap, se egen sak om økonomi på bloggen her).
Det beskrives at folk ikke er i kjøpemodus når man sitter og småpludrer med venner eller følger med på hva dumt folk skriver, eller hva man nå gjør... Noe å tenke på. Jeg har også tidligere på bloggen her argumentert for å ikke gjøre ting fordi "det må man..." eller "man kan ikke la være". Prøv å tenke at alle markedstiltak skal være begrunnet ut fra en aktiv tanke om at dette er en god måte (eller ihvertfall bidragende måte) å få til det vi har mål om - som fungerer på dem vi ønsker effekt hos.
Det er alt for mange vekk-kastede penger på markedsføring, tror jeg. Vi kan begrense noe av det ved å tenke gjennom det vi gjør - og ha en tanke bak alt - dette vil vi fordi vi tror på det fordi ... Ha alltid en gjennomtenking - du bør kunne argumentere for det du foreslår eller gjør.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar