Faksimile fra reklamefilmen - Huawei-jenta Johaug |
Og med seg - Therese Johaug, fra Dalsbygda. Hun forteller om motgang og slit, og sier hun ikke ville vært motgangen foruten. Motgang foredler. Motgang er noe helter har. Og vinner over.
Slagordet til Huwei; «Make it possible» står seg godt til de verdiene Johaug representerer, i følge den nye markedssjefen i Norge, Lise Prytz Andersen i et intervju med Kampanje. Therese er kanskje den største og beste profilen i Norge for tiden. En normal sunn askeladd-jente. Som har fått det til ved gjennomseriøs jobbing. Og med et vinnende vesen. Og markedssjefen fortsetter: "- Vi føler at landslagsløpere som Therese Johaug og Heidi Weng har verdier som representerer oss på en god måte. De har en god posisjon og vi stoler på dem". Nå var det kanskje ikke dagen å uttale at Heidi Weng var til å stole på. Nå i helgen gikk hun i mål en runde for tidlig. Men stort sett, og med verdiene både Johaug og Heidi Weng representerer. Tvers gjennom likende folk, med jerndisiplin og vinnervilje.
Og inn der, der skal Huawei. De satser på et såkalt strategisk sponsorsamarbeid med Norges Skiforbund. De vil benytte blant andre Therese Johaug og Heidi Weng som sine merkevareambassadører. Huawei vil også levere telefoner og nettbrett til landslagenes støtteapparat. Dermed er de der, og assosieres med dem. Det er tanken i merkevarebyggingen. Bli lagt merke til og bygge assosiasjoner - riktige assosiasjoner.
Tøff satsing, eller hva?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar