fredag 11. desember 2015

Nektes netthandel

Panerai - ingen nettklokke, foto fra Urmaker Bjerke
Urmaker Bjerke selger klokker i Oslo. Dyre klokker. Skikkelig dyre. Tradisjonelt selges slike dyre produkter over disk - i utsalgssted. Men nå våkner også netthandelen for slike dyre produkter. Men Urmaker Bjerke får ikke selge over nett.

Grunnen til at de ikke får selge over nett er at produsentene ikke tillater det. Dette er en gammel og prestisjefull bransje, som har sine måter å gjøre ting på. I en verden i endring kan alt endres.

Dette løser Urmaker Bjerke ved å oppfordre nettkunder som ønsker å kjøpe på nett om å kontakte dem, så finnes løsninger. Når et salg er noen titalls tusenlapper og oppover så finner man løsninger, leser vi i saken.

Interessant å følge med prestisjeprodukt-netthandel. Hvor dyre produkter kan man kjøpe på nett? Finnes det noen grense for det? Og hva kan dette bety for merket? Ikke godt å si, og definitivt noe å tenke på for en som bygger merkevare. For alle valg kan ha sine konsekvenser. Konkurransemidlene virker inn på hverandre; Hvordan du kommuniserer, hvilken pris du har, hvor du er tilgjengelig og hvordan produktet er og presenteres.

Alt henger sammen nemlig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar