Har du en million for mye, skaff deg en ny logo, en ny identitet. Så får du... Tja, si det??? Men du blir kvitt problemet med den millionen. Det er (kanskje det eneste som er) sikkert.
En million er nemlig prisen, leser vi på nrk.no. Reaksjoner kan også leses her. Stygg og trist og historieløs er ord som brukes. Eirik Seu Stokkmo, creative director i Scandinavian Design Group, legger mer vekt på det han mener er et lavt nivå på debatten, kan vi lese på kampanje.no. Han driver med slikt og burde kanskje vite det?
Personlig synes jeg det er greit at folk kan mene litt, designkompetanse eller ikke, særlig når det er det offentlige som bruker penger på denne måten, med tvilsomt resultat. Vi har tidligere på denne bloggen skrevet om både Posten og Avinor. Kanskje burde man også ha med en anmeldelse av keiserens nye klær. Søk opp logo i søkefeltet og les de andre sakene også.
En logo er et lettkjennelig symbol, bilde og eller tekst som formidler en bedrift, en vare eller en organisasjon. En god logo forbinder man med noe, og kan hjelpe organisasjonen å være tydelig og enhetlig i sitt uttrykk. Den kan være fast, som er det vanligste eller den kan være dynamisk (altså på en eller annen måte forandre seg). Det vanligste er at den er noenlunde fast. Hvis du følger lenken her, vil du se eksempelet Universitet for Miljø og Biovitenskap. De har nå skiftet navn og logo igjen som du kan se ved å klikke på lenken.
Så logo engasjerer og logo koster, og logo kan være til hjelp i markedsføringen.
Fin logo? Verdt en million? Si din mening som kommentar under da vel...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar