fredag 16. mai 2014

Opptatt av kjøtt

Faksimile - Gildes reklame på vg.no 16.5.2014
Jeg har tidligere nevnt det - fanden ligger i detaljene. På alle nivåer for den som skal drive med markedsføring.

Et eksempel kan være nettannonser. Denne annonsen fant jeg på vg.no i dag. Det er Gilde som... som... Ja, de er ihvertfall opptatt av kjøtt. Resten er ikke mulig å lese. Det er sikkert sendt over en annonsefil med en skrifttype som ikke kan håndteres videre vil jeg tro.

Dette er hendelige feil som kan oppstå for den som driver med markedsføring. Man definerer et mål, velger at man har et budskap man vil ut med, utformer det, sender det til mediet man velger (i dette tilfelle vg.no) og så - så "går det på trynet". Ihvertfall her, hvis man ikke kontrollerer og sjekker at alt er slik at det virker, at det ser ut som det skal. For det må man. Fra vgs side så er det slik at Gilde får den plassen de betaler for. At de velger å fylle den med noe slikt er deres problem. De kan sende ny fil og få den byttet ut, og det bør de nok gjøre snarest.

Og prisen på dette da? Kommer an på antall visninger og plass og slik, men sjekker du prislista til vg så ser du at man fort passerer hundre tusen for noe slikt. Og det er bare for at annonsen er der. Da er det jo litt dumt at den ser slik ut?

Synes ikke du også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar