mandag 12. mai 2014

Råd til julenissen?

Illustrasjon: Faksimile fra kampanje.com
Et råd: Hvis du spiller julenisse, kler deg i rød drakt og hvitt skjegg og en stor sekk - ta med gaver. Viktig. Ihvertfall hvis folk oppfatter det som et reklamestunt.

Markedsføring handler om å begeistre, fenge, få med seg folk, fange oppmerksomhet, legge til tanker - gode tanker helst - i en holdning. Slike ting. Ringnes traff ikke helt på denne, leser vi på Kampanje.com. De dro nemlig ut med en Solo-Luftballong. Dette var er et reklamestunt fra Ringnes i forbindelse med brusens 80-års jubileum. Solo lover at ballongen skal reise land og strand rundt og «dele ut brus og fete solo-effekter». Da de landet på Linderud i Oslo, og de ikke hadde med seg noe ble det masseslagsmål og dårlig stemning.

Vi gjentar vårt råd til nissen - det handler om planlegging og folks reaksjoner. Ingen "Ho, ho, ho" uten gaver. Det samme når det gjelder markedsføring:

Planlegging, planlegging, planlegging

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar