onsdag 14. desember 2016

Når prisen overrasker

Bilde lånt fra referert artikkel
Pris regnes i markedsføringen som et konkurransemiddel. Det vil si et middel til å konkurrere med. Måten man setter prisen på får betydning for suksessen man gjør.

Opel får reaksjon på hegnar.no for sin pris på Opel Ampera-e. "Sjokkpris" står det. Hvorfor de velger å ta sin munn så full er fordi pris virker. Det virker raskt. Det gir reaksjoner.

Og nyheten ved dette er at Opel setter prisen ca 40.000 under forventet nivå. I tillegg har de en pakke med fin bil og lang kjørelengde under 300.000,- Det slår. Og det må konkurrentene ta hensyn til.

Det er en annen interessant ting ved denne saken. Norge er første landet denn el-bilen presenteres for. Norge er tidlig ute med el-biler. Det har bilindustrien merket seg.

Så får vi se hvordan denne gjør det etterhvert...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar