tirsdag 13. desember 2016

Utsatt reklame

Denne reklamen fikk mange til å ytre avskyeligheter
Åhlens stopper reklame etter rasistisk hatstorm. Å bruke et barn med en anelse mørkere hudfarge enn flertallet fikk Åhlens i Sverige til å boble av ubehagelige kommentarer.

Nedrigheten kjenner tydeligvis ingen grenser for slikt, kan vi lese i et innlegg på nettavisen.

Hva gjør man med slikt som markedsfører? Kanskje ikke stort man kan få gjort. Reklame som koker ned av giftige uintelligentheter virker ikke, dessverre. Så det er neppe noen løsning å ikke bry seg om det heller. Men man kan ha tydelige og etisk reflekterte holdninger. Som markedsførere har vi en forpliktelse like mye som andre til å bidra til en ønskverdig framtid.

Mange av uttalelsene som er sladdet kan man lese i denne saken, så ser man hvor lavt nivået er.

Man mener forskjellig. Å mene noe om mennesker man ikke kjenner basert på tilhørighet eller utseende er aldri bra! Man kan ikke beskytte seg mot at det er fra kundene det kommer fra.

De som skitner til Luciadagen er ikke Åhlens - det er sikkert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar