tirsdag 2. september 2014

Rema lanserer norsk matmerke

Norsk NÅ! er Rema 1000s nye merke.

De har trolig undersøkt og funnet ut at dette er noe norske forbrukere vil ha. Et eksempel på å bruke produktet som konkurransemiddel, i kombinasjon med å kommunisere da.

For sjelden brukes et konkurransemiddel helt isolert. Oftest er det en blanding, som her, med egne brosjyrer (kalles ofte for print - trykket), plakater, produktutvikling, publisitet (presseomtale, som for eksempel i handelsbladet på nett), på Remas egne nettsider. I tillegg er selvsagt plasseringen av utsalgssteder og utformingen av butikkene, betjeningen og kanskje viktigst av alt - prisen - viktige konkurransemidler for Rema 1000. Effektive innkjøpsordninger og distribusjonsløsninger er også en del av pakka, så Rema velger selvfølgelig ikke bare ett konkurransemiddel, men en mix - sin egen mix.

I tillegg er Rema norsk, så de kan regne med å bli oppfattet som ganske troverdige i sin Norsk NÅ! kompanje.

Nå ville nok mange av ingrediensene i maten uansett vært norsk, men det er ekstra smart å fokusere på det.

Synes du ikke?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar