Norsk NÅ! er Rema 1000s nye merke.
De har trolig undersøkt og funnet ut at dette er noe norske forbrukere vil ha. Et eksempel på å bruke produktet som konkurransemiddel, i kombinasjon med å kommunisere da.
For sjelden brukes et konkurransemiddel helt isolert. Oftest er det en blanding, som her, med egne brosjyrer (kalles ofte for print - trykket), plakater, produktutvikling, publisitet (presseomtale, som for eksempel i handelsbladet på nett), på Remas egne nettsider. I tillegg er selvsagt plasseringen av utsalgssteder og utformingen av butikkene, betjeningen og kanskje viktigst av alt - prisen - viktige konkurransemidler for Rema 1000. Effektive innkjøpsordninger og distribusjonsløsninger er også en del av pakka, så Rema velger selvfølgelig ikke bare ett konkurransemiddel, men en mix - sin egen mix.
I tillegg er Rema norsk, så de kan regne med å bli oppfattet som ganske troverdige i sin Norsk NÅ! kompanje.
Nå ville nok mange av ingrediensene i maten uansett vært norsk, men det er ekstra smart å fokusere på det.
Synes du ikke?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar