tirsdag 30. september 2014

Ikke full kontroll...

Min forrige sak "Bravo Telenor" fortsetter. Nå har Telenor ringt.

Saken var altså at jeg har et abonnement U21 L, med en del over 2 GB datakapasitet pr måned. Før helgen nå fikk vi melding om at det var tomt fra Telenor. Vi ble overrasket siden våre oversikter (som vi hadde fra Telenors app - "Mitt Telenor" og fra "Mine sider" på nettet) sa noe helt annet.

Kort fortalt ringte jeg dem for å spørre om dette. De sa da at meldingen var rett - i "real time" var datakapasiteten brukt opp, fikk vi vite. Deres app og nettsider hang litt bak. Når "hang litt bak" betød ca halvparten av kapasiteten var jeg meget forbauset over dette og klaget. Jeg bestilte videre ekstra datakapasitet da jeg snakket med telenormannen. Den fikk jeg aldri, så jeg bestilte på nytt på nett. Den fikk jeg, men var enda kraftig irritert over det inntrufne. Hvordan i alle dager skal man kunne planlegge sitt forbruk når opplysningene man planlegger etter ikke stemmer? Og hvem kan kontrollere dette. Hvem tjener på at man ikke klarer å kontrollere dette - alle svar blir Telenor.

Og her er vi - Telenor ringte. De kunne fortelle at jeg ikke hadde brukt opp datatrafikken - tvert imot var opplysningene mine ganske rett, fra appen og fra mine sider. Så de skulle aldri ha stoppet datatrafikken, og de skjønte ikke hvorfor vi hadde fått melding, og hvorfor dette var skjedd. Men - det eneste de fikk til å gjøre med dette var å opprette en logg. For det hadde ikke skjedd før...  Hvis det derimot skulle skje igjen, da skulle de opprette sak på det. Men en enestående hendelse var ikke nok.

Vi er altså helt enestående, tenk det... Merker jeg tror sånn passe på det. Men dama jeg nå pratet med var hyggelig, og hun slettet ekstrakjøpet av data, siden jeg jo allikevel hadde penger igjen. Hvordan "herr Realtime" fra forrige gang så at det var brukt opp hadde hun ingen forklaring på.

Ellers hadde hun et godt tips SMS: Send SMS med kodeord SALDO til 1999. Da får du opplysningene fra realtime - til en krone, for det koster det.

Vel Telenor - deres medarbeidere er hyggelig nok. Men tilliten til dere er ikke helt 100, for å si det slik. Mer sånn midt på treet. Hadde jeg ikke klaget på dette, så hadde det kostet mer. Noe koster det allerede, for det koster å ringe Telenor også. Og selv om de har gjort feil, så koster samtalen.

Følger interessert med på Telenor når neste omdømmemåling kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar