torsdag 11. desember 2014

Kjøtt skal begeistre

En annen som har forsøkt å begeistre med kjøtt...
Gilde bytter reklamebyrå. Try får "kontoen" og skal begeistre med kjøtt.

For det skal begeistres mer. Merkevaren skal fylle alle med kjøttfull glede... Noe sånt. Det er kampanje.com som bringer nyheten. Og Try som har fått kontoen - eller skal vi si oppdraget - fryder seg med følgende vurdering:

"Gilde har alt en markedsfører kan drømme om: Høy kvalitet på produktene og et merke med solid forankring i norsk matkultur."

I begrunnelsen for at de får jobben sies motsatt vei:
"Try/Apt har vist, ikke minst gjennom det de har gjort for Tine, at de skjønner hvordan norsk mat skal kommuniseres til forbrukeren."

Rakkenes, som er konserndirektør og merkevaresjef i Nortura sier at han opplever at Gilde som merkevare har vært for usynlig og utydelig. Et merke som nesten 60 prosent av landets befolkning foretrekker «må begeistre mer», sier han, og det er vi vel slett ikke uenig i.

- "Vi må treffe en nerve og det på en annen måte enn det vi har gjort. Det er grunnen til at vi valgte Try. De har folk som har bevist at de kan lage god, emosjonelle, lun og engasjerende kommunikasjon gjennom mange år", sier han.

Og så kommer han med en lang tirade:

"Jeg har lyst til at den eneste, sterke merkevaren vi har på det som er garantert norsk kjøtt skulle ha et byrå som forstår den norske folkeligheten og som forstår hvordan man skaper attraktive posisjoner for et produkt og merke som er på alle matbord i Norge hver dag. Da trenger vi en kraft og en kompetanse på tradisjonelle medier som tv og på digitalt slik at vi bedre kan kapitalisere på den preferansen merket har hos forbrukeren".

De skal altså på flere medier, og trenger folk som mestrer det, de må være flinke og engasjerende - og deretter tjene penger på at folk foretrekker merkevaren Gilde.

Kort og godt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar