tirsdag 2. desember 2014

Ny Statoilkopp

Ho, ho, ho - er det noen Statoilkunder her? -Statoilkopp 2014
Like sikkert som nissen - den nye Statoilkoppen er her.

Koppen som sikkert gleder mange. Særlig Statoil Fuel & Retail. Den er grunn nummer to til at folk stopper på Statoilstasjonene, ikke så helt uventet etter det å fylle bensin - som vel også må sies å være en grunn til å stoppe på en bensinstasjon, leser vi i en sak på handelsbladet.no.

Hva er greia med koppen egentlig - Den ene er røpet. Det får folk inn. Folk som kan handle litt mer når de er der. Og - hvis du skal fylle bensin, så er jo det et produkt som er nokså homogent. Om du fyller det her eller der, spiller ingen rolle. Bilen går like bra. Og da er det slike små forskjeller som betyr vinn eller tap en handel. Har du kopp, fyller du både bensin og kaffe.

De har kostnadsberegnet verdien til 9025 for et år. Det er naturligvis vissvass. For Statoil koster det noe - og gir masse. Det er derfor de driver med det. En billig liten greie for lojalitet tilbake, som er grunn nummer to.

Smart markedsføring altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar