Petter Varner og Zlatan Ibrahimović, Foto Dressmann |
Det er ikke første gang PSG-stjernen Zlatan samarbeider med kommersielle. Vi husker ham fra samarbeidet med Volvo. I tillegg kjenner vi ham som en samfunnsbevisst kul kar som er både passe folkelig, passe kul og passe det som passer ham. Og det liker nå også Dressmann. Den populære fotballspilleren matcher det de ser etter av folkelig orientering og engasjement, kombinert med Espen Askeladdliknende vellykkethet. Litt tøff og rufsete i kanten, men veldig god og snill. Der har du Zlatan.
Han viderefører noe flere idrettsstjerner har gjort før ham, satser på en kleskolleksjon. Vi kan nevne i fleng navn som Bjørn Borg, David Beckham, Bjørn Dæhlie, Vegard Ulvang, Kari Traa, Petter Northug, Therese Johaug.
Samarbeidet er ikke en reklamekampanje Zlatan skal være med på og fronte, det er et samarbeid som har en lang tidshorisont, og som omfatter merkevarebygging rundt Zlatans personlige aura. Det er dette vi innen omtale av produkt kaller for metaprodukt. Produktets aura. Og produktet kan ha en aura som er speilet i en kjent personlighet. Det er dette vi ser Zlatan og Dressmann nå planlegge.
Det blir spennende å følge hvilke praktiske grep de tar...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar