Når du bestiller annonse på nett vet du aldri hvilke saker som kommer opp, og som du kobles mot.
Det vil si du kan i noen grad bestille kobling til visse ord. Slik at din annonse dukker opp på relevante saker - altså saker som har tilknytning til ditt produkt. Bil - bilnyhet. Frisør - skjønnhet, mote eller hår eller bestemte kjendiser. Slike ting.
Men du risikerer altså også å få deg en overraskelse, og en litt lite heldig kobling.
I nyhetssaken her er det en taxi som holdt på å krasje på E6 ved flyplassen Værnes. Og med det glade annonsebudskap om at nå kan også du... Skaff deg appen!
Hvis man kan, bør man tenke litt gjennom hvor utsatt annonsen er for hendelser som skjer tilfeldig eller også som mottrekk fra konkurrenter. Kanskje kan man med enkle grep unngå å bli et lett bytte for "morsomheter" eller konkurrenters "motangrep". Det er nemlig konkurranse. Det er derfor vi kaller kommunikasjon for et konkurransemiddel.
Litt artig var ihvertfall koblingen i saken...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar