mandag 17. mars 2014

Tone Damli i barnevogntrøbbel...

Tone Damli skal ha barn. På selveste kvinnedagen sto hun fram og viste den flotte barnevognen hun fikk av dem som selger slike. Tnaaaw - Såååå snilt av dem? Eller billig skjult markedsføring?

I tillegg skrev Tone Damli:
"Tusen takk for fantastisk gave Babyshop! TFK Joggster Twist, var jo akkurat den eg ønska meg!!:D Babyshower e jammen gøy! Lykkelig jente, som føle seg eit steg nærmare fødsel. #babyshopno @babyshopno"

Og det uten å reklamemerke det. Hva er feil med det? Du skjønner retningen konklusjonen går i. Det som er feil med det er nemlig at når noe er reklame, så skal det framgå at det er det. Man skal ikke være utydelig på det. Og som du kan lese i denne saken på kjendis.no er forbrukerombudet ganske irritert.

At sosiale medier er et kraftfullt sted å drive markedsføring er det ikke tvil om. Og selv om man er gravid og gleder seg til å få barn og alt det der, gjelder at markedsføring skal merkes som markedsføring. Selv når man er kjendis. Det er ikke lov å lulle dette inn i allslags babylykke - for babylykke det er bransjen vi er i her. Og det er penger det handler om og markedsføring der som i alle andre bransjer.

Og markedsføringen er regulert av markedføringsloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar