Faksimile - Annonse for avisannonse |
I disse dager har både en debatt og en kampanje gått for å revitalisere avisannonser som annonsemedium. Avisannonsen er ikke død - det er en myte at den ikke virker? Eller hva? Kanskje er digitale medier bedre? TV - virker det? Denne typen spørsmålsstillinger.
Pelle Stensson, administrerende direktør i reklamebyrået Carat i Oslo har gjort et forsøk på å si noe om det. Og konklusjonen er noe slik som - folk i ulike målgrupper er forskjellige. Og kommunikasjonseffektene man ønsker å oppnå er forskjellige. Det er derfor ikke sort - hvitt, kanskje ikke engang grått - men fargerikt... Noen ting fungerer for noe, nye muligheter endrer mulighetene man har. Nye samspillsmuligheter er spennende, for der kan det ligge nye og bedrede muligheter.
Tar med et sitat av ham, som jeg synes er godt:
"I klartekst betyder dette at noen kunder bør være veldig digitale, andre bør ha en god kombinasjon mens noen fortsatt bør ha en stor grad av tradisjonelle kanaler i «miksen»."
Kort sagt - det kommer an på!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar