mandag 4. februar 2013

Dårlig timing

Faksimile fra Adressa.no
There's a time for everything... Engelsk start på setningen. Alt til sin tid, er nok et uttrykk som er det er viktig å tenke på i markedsføringen. I alle sammenhenger - når man driver med reklame, når man distribuerer og når man leverer.

Timing - dvs å gjøre ting til rett tid, er viktig. Canal Digital viser oss her et eksempel på det motsatte.

I natt - altså natt til mandag 4. februar var det Superbowl-finale. Baltimore Ravens vant over San Fransisco 49'ers. Og mens dette skjedde - en oppdatering av programkort fra Canal Digital. Dette skjedde etter at Canal Digital har kjørt kampanje rettet mot sine kunder om den forestående kampen. "Få med deg en av verdens største idrettsbegivenheter" oppfordret Canal Digital sine kunder på Facebook, før de overrasket med å kutte bildet mens kundene så.

I adressa kan vi lese om Canal Digitals svar på hva som skjedde:
"Det er foretatt en nettverksoppdatering i Trondheim og Oslo i natt. Dessverre oppstod det en feil i Trondheim som gjorde at ting ikke virket i et par timer, sier Kokkim.
Normalt vil bildet forsvinne noen minutter, før det kommer tilbake. Det gjorde det i Oslo, men altså ikke i Trondheim.
- Vi prøver å unngå å legge oppdateringer til tider det skjer større sportsarrangementer, men denne glapp igjennom. Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage. Dette skal ikke skje, sier Kokkim"

Vi kan bare stemme i - det skal ikke skje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar