fredag 1. februar 2013

Klar for Superbowl?

Faksimile av arrangementsplakat
Gjør deg klar til årets reklamehøydepunkt i USA. Tidspunktet hvor 30 sekunder koster 20 millioner.

I tillegg skal reklamen produseres. Fantastiske beløp. Hvorfor? 1) Fordi så mange ser på det og 2) Fordi det representerer en rett sammenheng å bli eksponert i. Det smitter verdier over på merkevaren, det gir assosiasjoner. I følge VG ser 10% av seerne på dette på grunn av reklamen.

I år er det forresten Baltimore Ravens og San Fransisco 49ers som er motstanderlagene i Super Bowl. Vi snakker om amerikansk fotball, og kampen går i New Orleans' Superdome, og artisten Beyoncé er pauseunderholdning.

Arrangementet dekkes på forskjellige måter. Du kan for eksempel være med å stemme på den mest "hunkie" quarterbacken i Superbowl.

Førstkommende søndag altså 3.2. klokken 22:30 norsk tid begynner showet som du kan se utover natten på Viasat4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar