mandag 12. september 2016

Coop vurderer antall kjeder

Mega - et hav av fristelser? Hva med Extra - en pytt?
Coop har i likhet med Norgesgruppen flere kjeder. Det vi si at de har en hel del butikker som heter noe, og andre som heter noe annet. Disse er forskjellige på mange måter, både i farger og symboler, utvalg og priser.

Fordelen med dette er at de kan tilpasse seg ulike mennesketyper, eller ulike handlingsmønstre, og så har de høyt utvalg til høy pris, og mini både pris og utvalg.

Rema har valgt en helt annen modell for dagligvarebutikkene - det enkle er det beste. en type til alle. Nå vurderer Coop å kutte - for det er dyrt å ha flere kjeder. En av begrunnelsene  skal være framveksten av netthandel ser vi. Litt usikker på hvor mye det har å si? Kanskje du har tanker om dette?

Vi følger med med utilslørt interesse...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar