søndag 11. august 2013

Fantastisk reklametekst

Klarte ikke å la denne passere. En liten perle av en reklametekst.

I XXLs reklameavis for jaktsesongen "Villmarksguide" har en tekstforfatter blitt litt for ivrig. Jeg mistenker vedkommende for å ha livlig fantasi og se litt for mye på survival-inspirerte filmer. Dypt inne i jungelen finner vi ham, John Rambo - med sin kniv... Dette var omtrent det jeg tenkte når jeg leste teksten.

Og i reklameteksten for "Buck Hoddlum camping- og survivalkniv" til knappe trettenhundre kroner, leser vi:

"Kniven har et fulltangeblad med Micarta-grep som kan fjernes for å binde bladet opp på et skaft for bruk til å felle et villsvin i en presset situasjon."

Akkurat hva jeg ville gjort i en presset situasjon... Jeg har humret og ledd av denne i hele dag. Takk XXL for artig, men lite troverdig (?) reklame. Rent etisk er det vel også sånn litt i grenseland med tanke på at kniven presenteres som en campingkniv (i tillegg til survival da i litt pressede situasjoner).

En typisk agurksak for bloggen her ihvertfall - eller hva? Legg igjen en kommentar om du har synspunkter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar