tirsdag 18. november 2014

Pris kan avhenge av hvem du er

Billig? Kommer an på...
Dette er en ny mulighet - prisen kan være dynamisk. Hvis du har en kjøpshistorikk kan du få en pris, har du en annen er prisen kanskje også en annen. 

Dette er helt greie muligheter sånn rent teknisk, leser vi i en artikkel på forskning.no. Etter at du har fått en to - tre "godkjøp", så er kanskje handlevanene etablert, og man kjenner ditt betalingsvillighetsnivå. Da slutter kanskje tilbudene. Dyrere kjøp dukker opp når du søker. Dette betyr psykologisk noe for hvilket nivå du venner deg til. Å få opp et dyrt produkt, gjør at du synes et halvdyrt virker billig. Helt omvendt er det om det billigste kommer først, da virker det dyrere dyrt. Menneskelig dømmekraft er påvirkelig.

Prisingsformen og bruk av persondata reiser en del prinsippielle spørsmål, kan du lese.

Det er ikke alt som er mulig som er ønskelig.

1 kommentar:

  1. Lite tro på snapcash altså, tror ikke snapchat forblir like populært om de plutselig skal begynne å ta penger for appen. Når det gjelder snapcash, har man allerede liten tillitt til snapchat pga. snapsave og bilder er kommet på avveie. Ingen som kommer til å stole på at de skal safe at pengene dine blir overført til den man vil overføre til. Liten tro på dette altså.
    Hilsen Rachel :)

    SvarSlett