Fra nettsiden til Berentsen |
Jovisst - reklame for alkohol er ikke tillatt. Men alkoholholdige varer er lovlig å omsette, og viser med all mulig tydelighet at markedsføring er mer enn reklame. Prisen vi snakker om er «Årets Markedsfører 2014» i Stavanger. Også bryggeriet Lervig var høyt oppe. For har man ikke lov å bruke én del av konkurransemidlene, ja så må man være dessto flinkere på de andre. I tillegg blåser det en mild vind i håret på dem som tilbyr lokale kvalitetsprodukter.
Fra juryens begrunnelser leser vi:
"Berentsen har gjennom sin markedsføring vist stor dyktighet i forståelsen og utøvelsen av markedsføringsfaget. Berentsen har markedsført sine produkter på en strategisk, smart og elegant måte. Samtidig som de har uredd og raskt har plukket opp internasjonale trender og skapt nye produkter som har blitt lansert lokalt, regionalt og nasjonalt. Ved å bruke storytelling på sine produkter og evnen til å skape nye produkter, har Berentsen bygget seg opp et stort sortiment, alt fra Eplemost, vann, øl, brus til brennevin"
Produktutviklingen i det hele, og storytelling rundt produktet skaper meropplevelse. Et produkt er aldri i et vakum. Du opplever det i lys av noe - i en stemning, med forventninger. De holdningene du får til et produkt er avhengig av kunnskaper, følelser og hvordan det oppleves (handling). Det tyder mye på at Berentsen har forstått.
Artig å høre om folk som er flinke i markedsføring...
Nice
SvarSlett