mandag 12. november 2018

Fiks fiskereklamefilm

Fra fiskenes kommandosentral, klipp fra filmen.
Er fisk fikst, eller kan du fikse fisk? - Nok ordspill. Sjømatrådet har pekt ut en ung målgruppe, som de skal fortelle at fisk er digg.

Hurtigmat er stort sett kjøttretter. Yngre folk vil ha mat som kan fikses fort. De er ikke negativ til fisk, men det er bare det at - litt av hvert...

Nå skal de yngre overbevises om at fisk er noe du kan få til, som går kjapt nok og som er mulig å lage. På nettstedet 3iuka.no som er kampanjens nettside får du inspirasjon. Det er byrået TRY med den ikke ukjente regissøren Harald Zwart som står bak, og viser konspirasjonen om at fiskene har stått på for å overbevise om at fisk ikke er digg. Så kommer meldingen inn om torskeburger med ketchup. Du kan lese om saken på Fiskarlagets sider.

Artig å se en kampanje som man kan se svarer på en målt utfordring og som har et ganske tydelig segment den retter seg mot. Målrettet markedsføring i praksis.

Så får vi håpe kampanjen ikke faller i fisk... (Bløt, bløt humor)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar