Formgitt som et stempel - dekningsgarantien |
I en sak på Hegnar.no kommer det fram at det er stor forskjell på hvor gode de ulike forsikringene er. DNB har etter saken den beste.
Vi med interesse for markedsføringsfaget legger også merke til følgende - både hva de gjør og hvordan - DNB har den lureste dekningen, nemlig:
"Dekningsgaranti garanterer deg at ingen forsikringsselskap i Norge gir deg bedre dekning enn oss. Dekker noen det, dekker vi det. Det gjelder både beløp og vilkår".
Smart garanti, når de har valgt det å ville være best. Dermed har de valgt en helt tydelig posisjon, og kommet med et troverdig løfte. I tillegg slipper de å tilby mer enn de trenger. De overlater til konkurrenter å tilby noe bedre, og matcher det. Kundene må følge med og kreve. Sikkert mange som ikke gjør det heller. Hver kunde som ikke gjør det er inntjening for forsikringsselskapene. Snakker om lur produktutvikling? Og kommuniserbart som bare det. Smart markedsføring, det skal de ha.
Ellers har mange doble forsikringer. De har for eksempel flere reiseforsikringer. Verdt å ta en runde på det for mange...
God tur forresten! :-)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar