fredag 19. juni 2015

Vann er vann

Vanlig vann vinner?
Vann er vann, men så er det  noe - Merkevaren. Tilleggsopplevelsen du får ved å velge noe annet enn det (antatt) enkleste.

I en test på abcnyheter vinner Firstprice over Farris. I saken heter det: "Det skal innrømmes, det er ikke de store forskjellene på de ulike typene boblevann, og det slår ut i karaktergivningen: Ingen på topp, og heller ingen på bunnen." Ikke noe stor overraskelse kanskje?

Så spørs det litt hvilke motiver man har, og om hvor uavhengig man er... Særlig heldig er det allikevel ikke for merkevare-vannene når slike tester kommer opp. Merkevarer baserer seg på forskjeller. Opplevd merverdi. Og det er subjektivt. Opplevelsen kan være reell nok.

Det skal vel nevnes at Norge er ganske godt van(n)t - så å kjøpe vann som må transporteres over Dovre hvis man bor i Trøndelag eksempelvis, hvor vannet er godt, er en nokså dårlig og lite bærekraftig praksis - det rene vann-vidd faktisk... For miljøet er dette derfor en god sak, nemlig en "nyhet" om at vann faktisk er vann... Spring til springen folkens!.

Og så er vi inne i agurktiden. Dette er en agurksak. Agurker inneholder 96-97% vann. Vannet i denne testen slår til og med det.

Vannvittig vått altså...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar