Faksimile, Ina Stølen i Sommerpraten på nettstedet kampanje.com |
Innenfor bransjen, om man skal kalle den det, finnes det en del som har en egen evne til å omtale det de driver med som helt nytt og ganske spesielt, som det nye, det du må kunne noe om skal du lykkes - it, liksom for å bli litt internasjonal. The thing to know, the place to be - eller sterkere the place not to not be - don't miss it. Content marketing er et slikt begrep, et område som mange beskriver i litt vage ordelag. Og ikke minst, kritiserer andre for ikke å ha forstått.
En av de artigste jeg har lest om content marketing er Daglig leder i Brandity (Bergen), Ina Stølen. Kampanje.com spurte henne om hva hun tenker på når hun hører content marketing:.
"- Kongens nye klær! Det er jo litt søtt da, men mest komisk, at man skal ta til orde for å kjempe om en ny tittel på en 100 år gammel markedsføringsteknikk - bare fordi vi har nye digitale kanaler. Alle merkevarer skal bygge relasjon med sin målgruppe, da må man kommunisere på alle behovsnivåer som er relevante for å engasjere riktig - fra funksjonelle attributter til emosjonell gåsehud. Sånn er det og har det alltid vært. Hvis noen tenker at dette er nytt, er det bare å sette seg ned med de gamle skolebøkene en gang til. Alt står der."
Jeg nikket gjenkjennende når jeg leste det, og kom på at jeg skrev noe liknende i februar i år.
Ikke alt er nytt fordi om man kommer på det...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar