Rema og Voss |
De har redusert prisen med fem kroner, og selger nå vannet sitt ved siden av Bonaqua og Imsdals, og annet vann med og uten kullsyre.
Rektor på markedshøgskolen Trond Blindheim langer ut mot markedsføringen: "Ingenting dreper et dårlig eller middelmådig produkt så fort som eksklusiv markedsføring. Oppblåst selvskryt dreper produktet", sier Blindheim.
Les selv artikkelen og bedøm selv. Det som er sikkert er at markedsstrategien bør henge sammen. Rema har på mange måter et kjempekonsept, men ikke i forhold til eksklusivitet.
I artikkelen Blindheim er sitert fra over leser vi også om vannet. Det er slett ikke fra Voss, og heller ikke særlig eksklusivt.
Voss-vannet er springvann fra Iveland kommune, leser vi. Følgelig har heller ikke eksklusiviteten særlig innhold - og vi står igjen med et fint design og flasker mange synes er fine - er det egentlig så mye mer? Jo, selv om det selges på Rema så er det en tier dyrere enn annet vann.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar