torsdag 10. desember 2015

Kampen om juleoppmerksomheten

Hei hå det er jul igjen! Ho, ho, ho! Er det vanskelig å bli hørt? Noen synes det, og gjør oppsiktsvekkende tiltak for å bli lagt merke til. Merke - til - merket altså...

Hensikten med merkevarebygging er å bli lagt merke til, å bli husket, og å bli husket på rett måte.

Saken her skjer i USA. Selvsagt vil vel noen si. Men det har ofte vist seg at trender derfra havner i vårt samfunn etterhvert. Så - er dette en god idé. Gingerbread Bank - bli kjent som banken som gir pepperkakegode råd? For banken handlet det om å skaffe interesse rundt økonomi - the PNC Christmas Price Index. Gjør økonomi gøy. Og i disse Candycrush-tider... Mer bevisste kunder kan bety mer lønnsomme kunder på sikt. Folk som vet hva de gjør enten de låner eller sparer.

Lurt eller ikke lurt - dyrt er det ihvertfall. Og da bør man ha tenkt klare tanker om hva man vil og kan oppnå.

Hva synes du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar