![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwozBLkOZcg-QH2ogm0iozduSf0rOIcYFCa3ku2RZdnUckvJO1r7ZVe2LwtQNy02c5bJ7Tb4PvkYwkTliJ7HgViV9MQ7JyFm_rXOL-oofdMDs7VpdluoecHmla2mhwEfFchyloXj1kyeHp/s1600/Flappy.jpg)
Ja du leste rett, bare se her: lenke til Finn.no.
Spillutvikleren, som angivelig tjener 300.000,- om dagen på reklamene du ser når du spiller dette - visninger og klikk er grunnlag for betaling, har nemlig funnet ut at spillet er for vanedannende, kan vi lese i omtalen på vg-nett. Men det finnes løsninger. Og det finnes morsomme kommentarer - som denne for en som utgir seg for å hete Smirnoff: "Hver dag mister jeg litt etter litt mer troen på menneskeheten....". Folk er rare - og det er det viktig å være klar over om du skal drive med markedsføring. Og - det er masse uærlige folk som er klar over dette. I kjølvannet av denne dilla dukker det også opp utallige svindelforsøk.
Det vi ser er egentlig et eksempel på et kjent fenomen at muligheten for å miste en mulighet er sterkt handlingsdrivende. Mer drivende for handling enn de fleste tilbud hvor man kan oppnå noe. Det er nemlig forskjell på å oppnå noe, og ikke lengre kunne oppnå noe. Det siste er verst, og mye mye mer aktivt for å drive folks atferd.
Folk er rare... Synes ikke du og?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar