Tror du det er tilfeldig hvordan varer er plassert og utstilt i butikk? Ofte er det ikke det. Det finnes en tanke bak.
Du kan lese mer om dette i denne artikkelen i kvinneguiden på klikk.no. Både i fysiske butikker og i nettbutikker er det folk som følger med, og prøver å legge til rette for at salg kan skje. Av de rette produktene. Det er også derfor billigprodukter sjelden har samme gunstige plassering. Det er heller ikke likegyldig om det er velfylt og bugnende eller utplukket for om du handler. Alt dette har betydning, og det vet butikkene. Og det gjør de flinkeste butikkene noe med.
Interessant felt. Og nok et eksempel på at vurderinger innen plass som konkurransemiddel slår ut i mer eller mindre salg. Derfor er også vareplassering et eget fagområde som noen jobber med. Med vareplassering, lyd, lys og til og med duft.
Opplevelser om dette? Legg gjerne igjen en kommentar...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar